Pentru a monta corect o turbosuflantă recondiționată sau nouă pe mașină, este obligatoriu a se respecta 2 etape principale ale acestui proces:
a.Eliminarea cauzei care a generat defecțiunea turbosuflantei
b.Respectarea instrucțiunilor de montaj
ATENȚIE:
| Principalele cauze sunt:
|
1. COMPATIBILITATEA
Asigurați-vă că turbosuflanta este compatibilă cu motorul autovehiculului dumneavoastră.
Turbosuflanta trebuie să fie destinată motorului pe care se montează. Asigurați-vă că are codul original de producător corespunzător și nu are modificări mecanice, structurale sau computerul mașinii nu are software-ul modificat astfel încât să modifice caracteristicile de funcționare originale ale turbosuflantei.
De asemenea, verificați originea de proveniență a turbosuflantei, atunci când achiziționați o turbosuflantă nouă. Există foarte multe produse contrafăcute la vânzare și sunt prezentate ca și produse noi. Acestea NU sunt întotdeauna produse originale ci copii ale acestora, care utilizează componente de slabă calitate. Un produs ieftin, vândut ca și produs nou este 100% CONTRAFĂCUT!
2. MANEVRAREA
Manevrați cu atenție turbosuflanta pentru evitarea deteriorării componentelor acesteia.
Manevrarea turbosuflantei se va realiza cu mare atenție. Conține părți casante și, de aceea, trebuie manevrată cu atenție. Nu se va apuca de furtune, tija actuatorului sau de actuator. Este posibil să se rupă sau să se distrugă părți componente sau interioare, în special în cazul actuatoarelor electronice.
3. PREGĂTIREA
Pregătiți componentele necesare și verificați compatibilitatea acestora cu turbosuflanta.
Pregătirea pentru instalare este o etapă importantă pentru reducerea timpilor de lucru. Trebuie asigurate toate componentele instalării, cum ar fi:
- Filtre (aer, ulei și combustibil)
- Ulei de motor
- Tubulaturi / Conducte
- Garnituri (potrivite și poziționate corect)
- Orice alte componente necesare pentru fiecare aplicație specifică
ATENȚIE: Toate acestea trebuie să fie în conformitate cu specificațiile producătorului. Utilizarea, de exemplu, a uleiului cu specificații diferite poate duce la defecțiunea turbosuflantei.
4. ÎNAINTE DE INSTALARE
Asigurați-vă că au fost respectate toate instrucțiunile de montaj sunt respectate înainte de instalarea turbosuflantei.
Înainte de instalarea turbosuflantei noi sau recondiționate, recomandăm:
- a se curăța/verifica/înlocui, după caz, tubulaturile de aer conectate la turbosuflantă pentru a vă asigura că nu au fisuri sau nu conțin obiecte străine
- se vor elimina: uleiul existent din motor, filtrul de ulei, filtrul de combustibil și filtrul de aer
- se vor verifica furtunele de la capsula vacuumatică sau mufa de conectare a actuatorului electronic
- se va curăța și aspira carcasa filtrului de aer, astfel încât să nu rămână niciun corp străin în interiorul acesteia
- sub nicio formă, nu se vor modifica reglajele de minimum sau medium flow ale geometriei variabile sau actuatorului
- în cazul actuatoarelor electronice, nu se va forța modificarea poziției tijei actuatorului
- nu se vor realiza modificări ale gestiunii motorului, software sau hardware, în special cu scopul de a se mări puterea acestuia
- verificați ca presiunea de carter să nu depășească valorile normale
- verificați funcționalitatea supapei EGR
- asigurați-vă că FAP nu este înfundat
5. INSTALAREA
Utilizați garnituri noi de montaj și înlocuiți contucta aductoare și de drenaj a uleiului din turbosuflantă pentru evitarea posibilelor probleme de ungere.
Instalarea turbosuflantei noi sau recondiționate se va realiza cu respectarea următorilor pași:
- Înlocuirea uleiului de motor
- Înlocuirea conductei aductoare de ulei (obligatoriu pentru toate cazurile în care s-a constatat o defecțiune a turbosuflantei din cauze de ungere sau ulei contaminat)
- Înlocuirea filtrelor (aer, ulei și combustibil)
- Înlocuirea garniturilor cu unele noi
- Se instalează turbosuflanta, fără montarea conductei aductoare de ulei
- Se va realiza ungerea axului turbosuflantei cu ulei de motor prin zona de conexiune a conductei aductoare de ulei și se va roti roata compresor manual de câteva ori pentru a asigura ungerea inițială a axului
- Se montează conductă aductoare de ulei
- Înainte de pornirea motorului, se va acționa demarorul timp minim 10 secunde asigurâdu-se, în prealabil, condițiile ca motorul să nu pornească (ex. se deschide circuitul electric al senzorului de turație al arborelui cotit), realizând astfel umplerea circuitului de ungere al turbosuflantei
- După pornirea motorului, se va lăsa să funcționeze la turația de mers în gol pentru cca 3-5 minute. Abia după aceea se permite încărcarea turbosuflantei în cuplu și turație
- Se va măsura presiunea de ulei a motorului la turația de mers în gol, la rece și la temperatura de regim. Valoarea astfel măsurată și nota de pe devizul de lucrări, se asumă prin semnătură
- Se va verifica etanșeitatea conductelor/galeriilor de admisie/evacuare, a conductelor de alimentare și descărcare cu ulei
- În cazul motoarelor echipate cu două/trei turbosuflante, se vor face inspectările necesare pentru stabilirea stării celeilalte/celorlalte turbosuflante, deoarece aceasta/acestea poate/pot cauza defectarea turbosuflantei înlocuite
RECOMANDAREA NOASTRĂ:
Efectuați schimburile de ulei în conformitate cu specificațiile producătorului. Folosiți combustibil de calitate. Alegeți filtrele de combustibil, aer și ulei după criterii de calitate și nu numai după cele financiare. Economia pe care o realizați ar putea fi una aparentă. Renumiți producători de autovehicule recomandă intervale de schimb de ulei între 20.000 și 30.000 de km. Pentru Europe de Est, intervalele menționate se înjumătățesc! Nu demarați imediat după pornirea motorului, deoarece nu s-a scurs suficient timp pentru ca presiunea de ulei să se stabilizeze la o valoare corectă. Nu opriți motorul atunci când acesta este în turație, deoarece presiunea de ulei scade repede la zero, în schimb axul turbosuflantei se va roti încă mult timp fără presiune de ulei corespunzătoare.